اين كتاب به منظور كمك و ياري به تمام كساني تدوين شده است كه در توسعهي راهبردهاي گردشگري مقاصد گام برداشتهاند. همچنين اين كتاب به صورت گام به گام، پيوسته و عميق، مباحثي را در جهت ارائهي اقدامات اجرايي در مسير برنامه ريزي و بازاريابي مقاصد در سطوح محلي و منطقه اي ارائه مينمايد.
اين كتاب از مباحث تئوريك سنتي در خصوص اصول توسعه ي گردشگري و تمركز بر طرح هاي جامع (كه در گذشته مرسوم بود) پرهيز كرده است و با نگاه سيستمي بر چگونگي برنامه ريزي، سعي در ارائه خودآموزي دارد كه در آن توضيح عناصر مختلف، گام هاي عملي و فعاليت هاي مورد نياز در تهيه ي راهبرد توسعه ي گردشگري، هدف اصلي قرار گرفته است.
كتاب مذكور بر ارائه چك ليسته ايي جهت تشويق كاربران به ارزيابي پتانسيلهاي گردشگري منطقه ي محل زندگي خود تأكيد بسيار دارد. گامها و فعاليتهاي مذكور نيز بر اساس تئوريهاي برنامه ريزي و بازاريابي گردشگري استوار است كه به صورت كاربردي و قابل اجرا براي گسترهاي از مقاصد و منابع محلي (گردشگري تاريخي، فرهنگي، روستايي، ساحلي و رويدادها) قابل استفاده خواهد بود. لازم به ذكر است كه فرايند و نگاه عميق و همراه با جزئيات اين كتاب در سطح مقاصد گردشگري است و تلاش دارد تا اصول اساسي و فرايندهاي ضروري در برنامه ريزي و توسعه ي مقاصد گردشگري (سطح محلي و سايت هاي گردشگري) را تشريح نمايد.
"از آنجا كه يكي از مهمترين اركان علم گردشگري در ايران منابع و ماخذي است
كه در دسترس مخاطبان اعم از كتاب، مقاله، پژوهش و ... قرار مي گيرد به
معرفي اين كتاب پرداخته شده است اميد است كه با تهيه و فراهم شدن فرصت
مطالعه كتاب در تحليل آن مطلبي نگاشته شود كه در سايت شخصي تحت عنوان بررسي
منابع و ماخهذ گردشگري ايران قرار گيرد. با اين وجود براي نويسندگان آرزوي
موفقيت روزافزون داشته و انتشار كتاب هاي ديگر از ايشان را به انتظار مي
مانيم."