انواع سيستم هاي توزيع خدمات مسافرتي

مركز خط توليد دستگاه تصفيه روغن سوخته موتور

۱۲ بازديد

خدمات مسافرتي به دوشيوه توزيع مي شوند : مستقيم و غير مستقيم . در سيستم توزيع غير مستقيم ، با توجه به تعداد واسطه هايي كه عرضه كنندكان از آنها استفاده مي كنند ، به گونه هاي متفاوتي از توزيع برمي خوريم .عرضه كنندگان [1] اين محصولات هتل ها ،شركت هاي هواپيمايي، كشتي هاي تفريحي ، شركت هاي كرايه خودرو،  راه آهن ، شركت هاي تشكيل دهنده گردش هاي دسته جمعي هستند .

سسيستم توزيع مستقيم

در سيستم توزيع مستقيم (2)عرضه كننده محصول ، هتل ،شركت هواپيماييو ... بدون وجود واسطه ، با مشتري تماس مي گيرد . نقاط قوت اين روش عبارتند از :

  • صرفه جوئي در وقت
  • افزايش سود . نپرداخت حق كميسيون به واسطه.
  • انعطاف پذيري . عرضه كننده بتواند در پيشنهاد خود تغييراتي بدهد .
  • كنترل بيشتر .

سيستم تماس مستقيم داراي چندين ضعف است 1-، شركت عرضه كننده بايد هزينه زيادي متحمل شود تا يك نيروي فروش دائمي داشته باشد . ديگري واكنش واسطه هاي ناراضي است ،.

سيستم توزيع غيرمستقيم

در توزيع سيستم غير مستقيم (2) عرضه كننده از طريق واسطه با مشتري مي گيرد براي مثال عمده فروش مي تواند تعداد زيادي اتاق براي دورهً مشخصي كرايه كند . مشتري مي تواند به آژانس هاي مسافرتي مراجعه كند و بليت بخرد .

مزاياي سيستم توزيع غير مستقيم :

  • مشاوره حرفه اي . استفاده از مشاوره
  • تنوع بيشتر .قيمت پايين تر پرداخت يكجا.

سيستم توزيع غير مستقيم ، براي عرضه كننده مزايائي دارد. واسطه ها كار فروش را نيز انجام مي دهند . همچنين وجود واسطه ها باعث مي شود كه پول حاصل از فروش وصول گردد.

در مواردي شركت ها  از چندين واسطه و  يا واسطه سوم كه آن را كانال ياب متخصص مي نامند بهره مي برند مانند .  برنامه ريزان متخصص يا سنتي ، نمايندگان دفاتر آژانس هاي مسافرتي و نمايندگان هتل ها ، مسافران راحت تر به  اطلاعات دست مي يابند و مي توانند محصولات ارزانتر به دست آورند .


ماخذ: از كتاب " جهانگردي در چشم انداز جامع"

 


[1] suppliers

        2- Direct distribution system                                                                                                                                                     


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد